مهارت های حرکتی
استفاده از LEGO بهترین فرصت برای بکارگیری مهارت های حرکتی به واسطه حرکت انگشتان کودکان برای ایجاد و انتخاب قطعات است
بازی
مشارکتی
قطعات LEGO میتواند در قالب یک داستان به پرورش ایده ها و پیاده سازی تفکرات کودکان در یک بازی تعاملی شکل واقعی به خود بگیرداحساس موفقیت
کودکان با چسباندن و بکارگیری قطعات در انجام یک پروژه یا طراحی یک موجود خیالی و گرفتن آن در دستانشان احساس موفقیت میکنند که موجب ایجاد اعتماد به نفس و تلاش برای اجرای اهداف پیچیده تر در آنها میباشدتداوم
ساختن قطعات LEGO گاهی اوقات باعث دلهره می شود. یک برج زیبا با یک حرکت اشتباه میتواند سقوط کند. با کمک این قطعات کودکان بدون حس نومیدی میتوانند بارها و بارها عمل ساختن را امتحان کنندحل یک پازل
مهم نیست که کودکان از دفترچه دستورالعمل یا به طور کامل از تخیل خود استفاده کنند؛ مهم حل پازل و دستیابی به نتیجه است.
گزارشهای جهانی اسباب بازی آموزشی سال ۲۰۱۹، بازار این صنعت را ۲۵۲۰۰ میلیون دلار پیش بینی کردهاند که این میزان در سال ۲۰۲۵ به ۳۳۴۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
یک اسباب بازی آموزشی میتواند نقش مهمی در توسعه مهارتهای یادگیری کودکان داشته باشد.
برندهایی مانند Speakaboos و Kidaptiveدر حوزه بازیهای آموزشی و اسباب بازی ، از جمله داستان های تعاملی و برنامه های آموزشی تلفن همراه برای کودکان فعالیت دارند.
همچنین Osmo، یکی از چندین شرکت فناوری پیشرفته در هوش مصنوعی است که توانسته منابع مالی قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.
پلت فرم یادگیری تطبیقی با هدف توانمندسازی، تعامل، بهینه سازی یادگیری و بهبود نتایج یادگیری کودکان توسعه یافته است.
این استارتاپ با بکارگیری پلت فرم داده های بزرگ در زمینه های مختلف یادگیری (دیجیتال و فیزیکی) و ارزیابی این اطلاعات ، یادگیری شخصی سازی را برای هر کودک امکان پذیر می سازد.
الگوریتمهای یادگیری تطبیقیKidaptive مبتنی بر AI است که شرکت های آموزشی را قادر می سازد تا از داده های جمع آوری شده خود برای افزایش مشارکت یادگیرندگان و بهبود نتایج استفاده کنند.
اولین محصول Kidaptive، Leo’s Pad شامل بازیها و پازلهای یادگیری برای کودکان پیش دبستانی است. این پلتفرم توسط جمع آوری داده ها میتواند سطوح پیشرفت هرکودک را مورد ارزیابی قرار دهد و به معلمان و والدین پیشنهاداتی در مورد تواناییها و مهارتهایی که کودک نیاز به کمک و راهنمایی بیشتر دارد، بدهد.
همچنین ؛ مزیت تعاملی بودن این پلتفرم به والدین امکان مشارکت جدی در یادگیری و افزایش تجربه یادگیری فرزندشان را میدهد.
اسباب بازی های هوشمند مانند Osmo فرصتی است برای یادگیری بهتر کودکان (۱۲-۵ سال) از طریق لمس کردن ؛همچنین افزایش خلاقیت و مهارت های حل مسئله از طریق بازی.
این پلت فرم تعاملی در حال توسعه است و در حال حاضر در بیش از 2000 کلاس درس استفاده میشود و به نظر می رسد یک فرصت عالی برای آموزش مهارت هایی باشد که نیاز مند کار گروهی و ارتباطات، و همچنین مهارت های حرکتی و تصویری هستند تا فرصتهای بیشتری برای یادگیری از طریق بازیهای خانگی به وجود آورد.
اپلیکیشن نشان دادن «کلمات» است که توانسته از طریق بازی دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال را با هم ترکیب کند. این اپلیکیشن قابلیت سفارشی سازی دارد و به شما این توانایی را میدهد تا تمام عکس ها و کلمات خود را در آن پیاده سازی کنید.
اپلیکیشن ساخت اوریگامی است که از طریق ان شما میتوانید اوریگامی مورد نظر خود را از طریق ترکیب قطعات پازل چوبی برای مطابقت با شکل های روی صفحه نمایش بسازید.
ابتدا به کودک تمام رنگ هایی که برای ساخت اوریگامی مورد نظرنیاز دارد ، نشان داده میشود. در صورت قرار دادن قطعه درست آن سطر روشن میشود و در صورت اشتباه بودن هیچ عکس العملی نشان نمیدهد و این کار تا ساخت کامل اوریگامی ادامه دارد.
اپلیکیشن تمرین -یادگیری و حل مسائل فیزیک به صورت خلاقانه است. این اپلیکیشن یک صفحه لمسی هوشمند و از طریق دوربین جلویی تبلت هر شی ای که جلو صفحه آن قرار بگیرد به صورت سه بعدی نمایش میدهد. از طریق این اپلیکیشن کودک تصورات خود را همراه با بازی گسترش دهند.